কেৰালাৰ ম্যুৰাল চিত্ৰ

 কেৰালাৰ ম্যুৰাল চিত্ৰসমূহ অঞ্চলটোৰ সংস্কৃতি আৰু শৈল্পিক পৰম্পৰাৰ আটাইতকৈ প্ৰতিষ্ঠিত প্ৰতীক হৈ আছে। ভাৰতৰ 'অংকন' পৰম্পৰাৰ ভিতৰত আটাইতকৈ পুৰণি হৈছে অজন্তা গুহাৰ দেৱালত খোদিত জাটাকা টেলচ।তাৰ পৰা, বৌদ্ধ ,ভিক্ষুসকলে ইয়াক পৃথিৱীৰ বিভিন্ন প্ৰান্তলৈ লৈ যায়, য'ত সংস্কৃতিৰ সংশ্লেষণৰ জৰিয়তে কলাৰ বিকশিত হয়।কেৰালাত, ম্যুৰাল কলাৰ পৰম্পৰা খ্ৰীঃ অষ্টম শতিকাৰ পৰা পোৱা যায়। কেৰালাৰ প্ৰথমখন ম্যুৰাল চিত্ৰ তিৰুনান্দিকাৰা গুহা মন্দিৰত থকা বুলি কোৱা হয়।কেৰালাৰ ম্যুৰাল চিত্ৰসমূহ বেছিভাগ চতুৰ্দশ শতিকাৰ। কেৰালাত ১৫০ তকৈও অধিক মন্দিৰ আছে য'ত প্ৰাচীন ম্যুৰাল কলা আছে।প্ৰাৰম্ভিক চিত্ৰসমূহ কেৰালাৰ ভৌগোলিক অৱস্থা আৰু প্ৰকৃতিৰ দ্বাৰা প্ৰভাৱিত হৈছিল।পিছলৈ সাংস্কৃতিক ক্ষেত্ৰ আৰু ভক্তি আন্দোলনেও চিত্ৰশিল্পীসকলক অনুপ্ৰাণিত কৰিছিল।




দেৱতাসকলক প্ৰশংসা কৰিবলৈ মাটিত থকা 'কালামেঝুথু'ৰ আনুষ্ঠানিক অংকনবোৰো উদ্ভৱ হৈছিল। সম্ভৱতঃ এনেকুৱা প্ৰতিনিধিত্বৰ পৰাই ম্যুৰাল চিত্ৰৰ উদ্ভৱ হৈছিল। দক্ষিণ ট্ৰাভাঙ্কোৰৰ পদ্মনাভপুৰম প্ৰাসাদৰ ম্যুৰালত দেখুওৱা মহিলাসকলৰ দীঘল মুখ আৰু সুগঠিত শৰীৰ আছে।মাটানচেৰী প্ৰাসাদৰ অংকনত, মহিলাসকলৰ ঘূৰণীয়া মুখ আৰু ডাঙৰ চেহেৰা থাকে।কথাকলি, থোলপাভাকুথু, থেয়াম আৰু কুডিয়াটমৰ দৰে আৰ্টফৰ্মে ম্যুৰাল শিল্পীসকলক গভীৰভাৱে প্ৰভাৱিত কৰিছিল।ম্যুৰাল শব্দটো লেটিন শব্দ মুৰাছৰ পৰা আহিছে। এইটোৱে সূচায় যে চিত্ৰবোৰ এটা পৃষ্ঠত কৰা হয় যিটো এক কষ্টসাধ্য প্ৰক্ৰিয়াৰ জৰিয়তে প্ৰস্তুত কৰা হয়।ৰঙৰ ব্যৱহাৰ দুটা প্ৰক্ৰিয়াত কৰা হয়। এটা হ'ল ফ্ৰেস্কো শৈলী য'ত অলপ তিতা পৃষ্ঠত ৰং প্ৰয়োগ কৰা হয়। শুকান পৃষ্ঠত ৰংবোৰ ব্যৱহাৰ কৰা টো হৈছে শুকান ফ্ৰেস্কো শৈলী।

ৰাজা ৰবি বৰ্মাই পূব আৰু পাশ্চাত্য শৈলীক নিপুণতাৰ সৈতে একত্ৰিত কৰিছিল। তেওঁ ম্যুৰাল কলাক জনসাধাৰণৰ ওচৰলৈ লৈ যোৱাত গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিছিল। 1970-ৰ দশকত, গুৰুভায়ুৰ মন্দিৰৰ বহুতো ম্যুৰাল চিত্ৰ জুইত ভস্মীভূত হৈছিল। ইয়াৰ পিছত, জনসাধাৰণৰ দাবীত, মাম্মিয়ুৰ কৃষ্ণনকুট্টি নায়াৰৰ পৃষ্ঠপোষকতাত তাত এখন ম্যুৰাল প্ৰশিক্ষণ বিদ্যালয় আৰম্ভ কৰা হৈছিল। বিদ্যালয়খন স্থাপনৰ ফলত সমগ্ৰ বিশ্বই কেৰালাৰ ম্যুৰাল পৰম্পৰাৰ বিষয়ে অধিকভাৱে জ্ঞাত হৈছিল। 

Comments

Popular posts from this blog

গ্ৰন্থ(০১):বিভ্ৰান্ত বাস্তৱ

গ্ৰন্থ(০২):চাহেবপুৰাৰ বৰষুণ

গ্ৰন্থ(০১):বিভ্ৰান্ত বাস্তৱ(প্রিয় সংলাপ)